Garantie

Garantie

Op onze matrassen, lattenbodems en beddengoed bieden we een uitgebreide garantie, die hieronder wordt beschreven. De wettelijk vastgelegde rechten van onze klanten worden hierdoor niet beïnvloed. Garant staat Ravensberger Matratzen GmbH, Rudolf-Diesel-Straße 2-3, 32339 Espelkamp, Duitsland. Katja Brockmeier, +495743/ 93026 356, garantie@ravensberger-matratzen.de / info@ravensberger-matrassen.nl.

Onderdeel van onze garanties is dat de door ons vervaardigde matrassen en de door ons aangeboden lattenbodems gedurende de garantieperiode vrij van productiefouten of mankementen en/of storingen blijven die zich voordoen door rechtmatig gebruik. Indien het matras, de lattenbodem of het beddengoed een defect vertoond zal deze gerepareerd of omgeruild worden. De garantieperiode wordt door een reparatie of vervanging niet verkort of verlengd. 

Vanaf het moment van levering geldt de volgende garantieperiode:

ProductGarantieDekking
Matraskern 10 jaar Significante gebreken, als gevolg van slechte afwerking of slechte materialen, of materiële veranderingen zoals zichtbare kuilvorming (meer dan 2 cm diepte). Uitgesloten zijn scheuren die ontstaan zijn aan de zijkanten van de matraskern door het matras verkeerd op te tillen.
Tijk (matrashoes) 5 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen. Het pillen van de stof is uitgesloten, omdat de oorzaak niet aan de kwaliteit van de tijk is te wijten.
Lattenbodem/schotelbodem 10 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen
Motor bij elektrische lattenbodem/schotelbodem 3 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen
Dekbed en hoofdkussen 3 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen
Los aangeschafte tijk 3 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen
Matrasbeschermer 3 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen
Bed 2 jaar Grote gebreken als gevolg van gebrekkige afwerking of gebruik van slechte materialen


Garantieprodure

De afhandeling zal via e-mail verlopen, wij hebben geen mogelijkheid tot huisbezoek. Wanneer het product een defect vertoond zullen wij een vragenlijst toesturen. Deze vragenlijst bevat een aantal vragen, zodat wij de situatie goed in kaart kunnen brengen. Tevens is het nodig om specifieke afbeeldingen, welk in de vragenlijst staan beschreven, mee te sturen. Aan de hand hiervan kunnen wij de oorzaak van het probleem hopelijk achterhalen, zodat er een duurzame oplossing tot stand kan worden gebracht.

Voorbeeld: het geven van een voorbeeld verstrekt vaak duidelijkheid. In geval er sprake is van kuilvorming zullen wij naast een aantal algemene vragen ook vragen om de matraskern uit de tijk (matrashoes) te nemen, op een vlakke ondergrond (bijvoorbeeld de vloer) te plaatsen en afbeeldingen te maken van beide zijden. In geval van kuilvorming (blijvende vervorming van de kern) zal dit op de afbeeldingen zichtbaar moeten worden. Aan de hand van de vragenlijst hopen wij te achterhalen wat de eventuele oorzaak van de kuilvorming is, zodat wij vervolgens een duurzame oplossing kunnen voorleggen.

In geval de klant wegens een veranderde situatie, ontdekking of medische aangelegenheid niet meer terecht kan op een product kan na de 30 dagen proefslapen geen aanspraak worden gemaakt op het ruilen of retourneren. Een veranderde situatie kan bijvoorbeeld inhouden het toenemen of afnemen van lichaamsgewicht, allergieën, intoleranties of een advies van een medisch expert. Voorbeeld 1: de klant slaapt met een lichaamsgewicht van 90 kilogram op de hardheid H 3 (75 - 120 kilogram). Wegens afname in lichaamsgewicht naar 60 kilogram is de hardheid H 2 (45 - 80 kilogram) beter van toepassing. De klant kan buiten de 30 dagen geen aanspraak maken het product om te ruilen. Voorbeeld 2: de klant heeft ontdekt allergisch te zijn voor een specifieke grondstof in het product. De klant kan buiten de 30 dagen geen aanspraak maken het product om te ruilen of te retourneren.

Tot het einde van het tweede jaar na de datum van levering is de garantie volledig. Daarna wordt de garantie verleend door vervanging van het product en een extra betaling volgens het volgende schema:
- vanaf het 3e jaar dient 20% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 4e jaar dient 30% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 5e jaar dient 40% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 6e jaar dient 50% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 7e jaar dient 60% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 8e jaar dient 70% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 9e jaar dient 80% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.
- vanaf het 10e jaar dient 90% van de huidige verkoopprijs van het nieuw gekozen product bijbetaald te worden.