Retourneren en omruilen

Retourneren en omruilen

Het lichaam, en voornamelijk de spieren rondom de wervelkolom, zullen sowieso moeten wennen aan een nieuw matras en / of lattenbodem. Dit kan 4 tot 12 nachten duren. Wij vergelijken het wel eens met een zware training. Hiervan krijgt u spierpijn. Hoe vaker u dezelfde training doet, hoe minder de spierpijn wordt. Dit geldt bij inspanning van de spieren, bij ontspanning geldt echter hetzelfde. Het lichaam moet even wennen. Mocht na het uitproberen blijken dat de situatie niet geschikt is moet u altijd de mogelijkheid hebben te kunnen ruilen of retourneren.

Let op: om gebruik te maken van het 30 dagen proefslapen dient u het product (vanzelfsprekend) zorgvuldig te behandelen en bent u in geval van ruilen / retourneren zelf verantwoordelijk het onbeschadigde product in een goede staat te verpakken voor een veilig vervoer. Indien nodig kunnen wij nieuw of aanvullend verpakkingsmateriaal toesturen.

Let op: op kussens en dekbedden kunnen wij helaas geen proefslapen aanbieden. Het ruilen of retourneren van kussens of dekbedden is enkel in ongeopende verpakking mogelijk.

Kosten

Op grond van bovenstaand feit krijgt u van ons 30 dagen de tijd om te retourneren of om te ruilen. Voor het ruilen of retourneren vragen wij per keer een bijdrage van €20,- per bestelling om een deel van de verzendkosten te dekken. Indien u gebruik wenst te maken van het ruilen of retourneren kunt u ons het beste bellen op telefoonnummer 079 - 889 55 97. Zodra u ons heeft aangegeven dat u een bestelling wilt ruilen of retourneren sturen wij een creditnota met het terug te ontvangen of bij te betalen bedrag.

De bestelling wordt opgehaald door dezelfde koerier (DSV Logistics, Mainfreight Logistics, DPD of DHL) die de bestelling heeft bezorgd. Op deze pagina kunt u nakijken hoe uw initiële bestelling wordt bezorgd. Per koerier zijn de volgende ophaalmomenten mogelijk.
- Ophalen met DSV Logistics / Mainfreight Logistics: keuze uit werkdag en dagdeel.
- Ophalen met DHL / DPD: keuze uit werkdag. Tegen bijbetaling van €15,- keuze uit tijdsblok van dagdeel

Verpakking

Als u een bestelling ontvangen heeft doet u er verstandig aan de verpakkingsmaterialen te bewaren, totdat u zeker weet dat u de bestelling houdt. In het geval u wilt ruilen of retourneren kunt u de bestelling namelijk eenvoudig weer inpakken en snel retourneren.

Wij bieden u de mogelijkheid om het matras volledig uitgepakt (zonder plastic hoes) te testen. Dit is voor u de enige mogelijkheid om het matras te testen en te controleren of het matras voor u geschikt is.

Matrassen die terug komen uit het proefslapen zetten wij voornamelijk weg bij twee discounters in Duitsland. Daarnaast hebben wij een aantal andere afzetkanalen. Wij zullen enkel nieuwe producten aan onze klanten versturen. De duizenden online feedbacks in Duitsland, Nederland en België bevestigen dit.

Bewaken van onze doelstelling

Let op: het ruilen en / of retourneren na anderhalve maand na aflevering is niet mogelijk. Wij kijken niet op een dag en er kan binnen de proefslaapperiode om uitstel worden gevraagd. Maar zodra de proefslaapperiode verstreken is kunnen er geen uitzonderingen worden gemaakt. Hieronder leggen wij uit waarom niet.

Onze doelstelling is sinds de oprichting in Duitsland in 2004 het aanbieden van een optimale prijs / kwaliteit verhouding. Om dit te bereiken steken wij praktisch al ons geld in productkwaliteit, productontwikkeling en certificering. Overbodige kosten gaan wij uit de weg. Zo richten wij de marketing summier in en werken wij met een ‘basic’ aflevering.

Een grote kostenpost is het proefslapen. Producten die bij ons terugkomen zetten wij voornamelijk weg bij twee discounters in Duitsland en hebben enkele andere afzetkanalen voor specifieke producten. Een klein gedeelte van de producten welk terugkomen wordt zelfs ter recycling aangeboden bij de schuim- en latexproducenten.

Wij bieden het proefslapen echter graag aan, omdat wij weten dat dit zeer belangrijk is. Na een week is het lichaam gewend en moet het de goede kant op gaan. Met drie weken moet sowieso duidelijk zijn of het matras geschikt is.

Wij werken met 30 dagen proefslapen. Ook als u na 40 dagen aan de bel trekt helpen wij u graag. Hierna moeten wij echter een harde lijn trekken om onze continuïteit te waarborgen. Wij werken nu eenmaal niet met hoge adviesprijzen, waardoor wij aanzienlijk minder marge hebben dan de bekende merken. Het aanbieden van de optimale prijs / kwaliteit verhouding is onze eerste doelstelling en heeft daarom voorrang. Bedankt voor uw begrip.