Retourneren en omruilen

Retourneren en omruilen

Het lichaam, en voornamelijk de spieren rondom de wervelkolom, zullen sowieso moeten wennen aan een nieuw matras en / of lattenbodem. Dit kan 4 tot 12 nachten duren. Mocht na het uitproberen blijken dat de situatie niet geschikt is moet u altijd de mogelijkheid hebben te kunnen ruilen of retourneren.

Kosten en afhandeling

Wij werken met 30 dagen proefslapen. Voor het ruilen of retourneren vragen wij per keer een bijdrage van €20,- per bestelling om een deel van de verzendkosten te dekken.

Indien u gebruik wenst te maken van het ruilen of retourneren kunt u ons het beste mailen. We kunnen de situatie samen doornemen en aangeven wat er mogelijk fout gaat en of er binnen ons assortiment alternatieven zijn. Soms is de oplossing heel makkelijk, andere keren lastiger. Het ruilen en retourneren is daarom beide mogelijk.

Zodra u ons heeft aangegeven dat u een bestelling wilt ruilen of retourneren sturen wij een creditnota met het terug te ontvangen of bij te betalen bedrag.

De bestelling zal worden opgehaald. Indien dat nodig is zullen wij eerst nieuw verpakkingsmateriaal toesturen. Vervolgens kunnen we een ophaalopdracht inplannen om de bestelling via DHL of DL Services op te halen.

Verpakking

Als u een bestelling ontvangen heeft doet u er verstandig aan de verpakkingsmaterialen te bewaren, totdat u zeker weet dat u de bestelling houdt. In het geval u wilt ruilen of retourneren kunt u de bestelling namelijk eenvoudig weer inpakken en snel retourneren. Sommige van onze matrassen worden gecomprimeerd verzonden, in dat geval moeten wij sowieso eerst nieuw verpakkingsmateriaal toesturen.

Wij bieden u de mogelijkheid om het matras volledig uitgepakt (zonder plastic hoes) te testen. Dit is voor u de enige mogelijkheid om het matras te testen en te controleren of het matras voor u geschikt is.

Matrassen die terug komen uit het proefslapen zetten wij voornamelijk weg bij twee discounters in Duitsland. Daarnaast hebben wij een aantal andere afzetkanalen. Wij zullen enkel nieuwe producten aan onze klanten versturen. De duizenden online feedbacks in Duitsland, Nederland en België bevestigen dit.

Bewaken van onze doelstelling

Let op: het ruilen en / of retourneren na anderhalve maand na aflevering is niet mogelijk. Wij kijken niet op een dag en er kan binnen de proefslaapperiode om uitstel worden gevraagd. Maar zodra de proefslaapperiode verstreken is kunnen er geen uitzonderingen worden gemaakt. Hieronder leggen wij uit waarom niet.

Onze doelstelling is sinds de oprichting in Duitsland in 2004 het aanbieden van een optimale prijs / kwaliteit verhouding. Om dit te bereiken steken wij praktisch al ons geld in productkwaliteit, productontwikkeling en certificering. Overbodige kosten gaan wij uit de weg. Zo richten wij de marketing summier in en werken wij met een ‘basic’ aflevering. Een grote kostenpost is het proefslapen. Producten die bij ons terugkomen zetten wij voornamelijk weg bij twee discounters in Duitsland en hebben enkele andere afzetkanalen voor specifieke producten. Een klein gedeelte van de producten welk terugkomen wordt zelfs ter recycling aangeboden bij de schuim- en latexproducenten. Wij bieden het proefslapen echter graag aan, omdat wij weten dat dit zeer belangrijk is. Na een week is het lichaam gewend en moet het de goede kant op gaan. Met drie weken moet sowieso duidelijk zijn of het matras geschikt is.

Wij werken met 30 dagen proefslapen. Ook als u na 40 dagen aan de bel trekt helpen wij u graag. Hierna moeten wij echter een harde lijn trekken om onze continuïteit te waarborgen. Wij werken nu eenmaal niet met hoge adviesprijzen, waardoor wij aanzienlijk minder marge hebben dan de bekende merken. Het aanbieden van de optimale prijs / kwaliteit verhouding is onze eerste doelstelling en heeft daarom voorrang.

Het kan voorkomen dat een matras door een wijziging in situatie (voorkeur qua hardheid/materiaal, gewijzigde lichaamseigenschappen, ziekte, etc.) na bijvoorbeeld enkele jaren om wat voor reden niet meer geschikt blijkt. Wij kunnen in dat geval ook geen uitzonderingen maken en geen omruil/retour uitvoeren. Wij zouden graag iedereen altijd helpen, maar omdat wij nu eenmaal niet werken met hoge adviesprijzen en de marges flinterdun zijn moeten wij voorrang verlenen aan onze doelstelling en communiceren wij onze voorwaarden glashelder. Bedankt voor uw begrip.